Het land van de eeuwige glimlach!

31 januari 2014 - Koh Lanta, Thailand

Dag jongens,

eindelijk vonden we de tijd om een blog bericht te typen! Haha, dat is eigenlijk niet echt waar, tijd genoeg hier maar we zijn gewoon te hard aan het genieten om in een internetcafeetje neer te ploffen terwijl hier zoveel leukers te doen is! Maar het begon toch te kriebelen om iets te laten weten dus voila, ons eerste bericht vanop onze grote reis! Tot nu toe hebben we eerlijk gezegd vooral gechilld, uitgeslapen en genoten! We hebben onszelf meermaals overslapen, moe van al dat reizen, maar who cares? We doen hier wat we willen en dat is echt zalig! Bangkok is erg goed meegevallen, we zaten in een rustige en fijne wijk, waar we niks gemerkt hebben van de protesten. We vonden het er heerlijk! Talloze barretjes, restaurantjes en massagesallonetjes (eva heeft zich al laten gaan) die naar onze normen echt belachelijk goedkoop zijn. En wat ze zeggen is waar: je kunt werkelijk ALLES kopen in Bangkok, we hadden evengoed met een lege rugzak kunnen toekomen. Daan heeft zich direct al wat kleurrijke marcelletjes aangeschaft want het is hier heet (geen regen, Elies!)

Ondanks de fijne tijd in Bangkok raadde toch meerdere thai om Bangkok voor de verkiezingen te verlaten, dus hebben we ondertussen de slaaptrein naar het zuiden genomen en zitten we te chillen op Koh Lanta, een eilandje. We hebben hier de voorbije twee dagen rondgecruist op een brommertje. Alle toeristen en alle thaien verplaatsen zich hier namelijk via een brommer of tuk tuk. Dat is gewoon ook echt heel erg leuk om te doen! Daan reed, Eva achterop (al heeft Eva ook enkele meters 20km/uur gereden haha). We ontdekten ook de minder toeristische kant van het eiland en vonden een strand uit de boekjes om naar de zonsondergang te kijken (het is hier trouwens ook vroeg donker).

Zo, in een notendop waar we mee bezig zijn! Vanavond slapen we een laatste keer in onze (oh jawel) strandhut en morgen zetten we onze tocht per boot verder naar Krabi. Zo gaan we met verschillende stops door tot we in het Noorden zijn.

We worden hier op dit momemt opgegeten door de muggen dus we zijn er mee weg of we zitten nog met malaria!

Tot snel ( of niet  natuurlijk...;-)!

ps: de thaise people zijn hier ubervriendelijk (Astrid speciaal voor jou een Duits woord, al vinden we de umlaut niet) en dus gaan we de uitdaging aan: elke glimlach beantwoorden met een nog grotere glimlach, ole! Voorlopig houden onze lachspieren goed stand.

1. Asje:
    2 februari 2014
    Dat ziet er super leuk uit. Geniet er super hard van, dat hebben jullie verdiend! De foto ziet er alvast zalig uit!!

Heel lief dat jullie aan mij en mijn Duitse liefde denken :)!

Veel liefs uit Berlin (genoeg Umlauts hier)
  2. Eli:
    2 februari 2014
    Joepie! Keileuk nieuws. En jaloezie alom, vooral die massages zie ik wel zitten. Al mag ik niet klagen: aan de andere kant vd. wereld ook zalig warm ;).
    Schoon foto, vooral die benen ;)
    Tot schrijfs, binnen een maand ofzo, als jullie chillers er nog is de tijd voor nemen!
    Dikke warme kussen, vanuit den afrik!
  3. Leen:
    2 februari 2014
    Heel leuk dat we zo wat mee kunnen genieten van jullie (meer dan welverdiende) luilekker-leventje!!! Zelfs de muggen zou ik erbij nemen om wat van die zalige warmte te kunnen voelen:goe bezig daar! Doe zo voort ! (aldus juf/tante Leen)
  4. Sofie en Phillip:
    3 februari 2014
    Heel leuk dat we jullie avonturen kunnen meevolgen! :-) We lezen dat jullie het daar heerlijk naar jullie zin hebben, zalig!! Geniet van alle ervaringen daar en het heerlijke weer!!
    Kus
    Sofie en Phillip
  5. Tante veerle:
    3 februari 2014
    Dat ziet er daar avontuurlijk en ontspannend uit!
    Pas op, van veel lachen krijg je dikke kaken..
    kus, tante veerle
  6. Tante Hilde en oom Tony:
    3 februari 2014
    We zijn ook snel naar jullie blog gaan kijken. Wat een leventje! Zoiets kan je wel een tijdje volhouden.
    We kijken vol verwachting uit naar jullie kennismaking met Myanmar. Benieuwd wat jullie daarvan vinden.
    Hou het ondertussen nog maar even Thais en geniet van elke ervaring.
    Tante Hilde en oom Tony.
  7. Leandra:
    4 februari 2014
    Hey Eef en Daan! Sawadee Kha! Leuk te horen dat jullie al genoten hebben van Thailand. Uitrusten is zeker belangrijk. Uitslapen hoort daarbij. Eva, ik kan me zeer goed inbeelden dat je geprofiteerd hebt van de (goedkope) massages. En ja hoor, Thaien lachen altijd;-) succes met de uitdaging! Lachen lachen lachen!
  8. Laura:
    7 februari 2014
    Eefje en Daan!! Wat klinkt dat superchill daar! Romantiek ten top:) Goed om te horen dat jullie elkaar nog niet beu zijn dan:) Geniet er maar van, zoveel mooie eilandjes, lekker eten, vriendelijke mensen, ik wil ook! Waarom hebben jullie mij thuisgelaten eigenlijk?:) Allee, tot "snel" he, nu weten we ten minste dat we ons geen zorgen moeten maken als we efkes niks van jullie horen! Groetjes uit een stormachtig België
  9. Eline Van Hollebeke:
    8 februari 2014
    Oooh Eva, klinkt echt geweldig! Ben heel blij dat jullie het zo goed hebben!!! Geniet ervan met volle teugen maar dat doen jullie blijkbaar wel :-) en hou vooral veel tips bij van Thailand want ik ga in de zomer 15 dagen!!! :-) kijk er nu nog meer naar uit! Zijt maar voorzichtig maar zolang ge ons kettingkje aanhebt komt dat in orde ;-)! Geniet geniet geniet!!! Dikke knuffel!
  10. Lien:
    11 februari 2014
    Super!
    Ik zat maar te kijken op tumblr.
    Heerlijke reisverhalen. Doe dat daar nog goed.