Halfway...

13 april 2014 - Perth, Australië

Dag vriendjes en vriendinnetjes,

de tijd vliegt en er zijn al weer 3 weken voorbij gevlogen zonder het te beseffen. Vandaag heb ik (Eva) echter een lazy sunday terwijl Daan naar een surfwedstrijd is gaan kijken, dus voila, tijd om jullie over onze avonturen te vertellen!

Waar waren we gebleven de vorige keer? Ik denk hier: we gingen de Italiaanse furies in Bangok meeten. Wij dus naar Bangkok. Maar we waren een dag te vroeg. Omdat dit onze derde keer in Bangkok was besloten we het over een andere boeg te gooien :-) Het was bloedheet en we wilden het liefst van al de hele dag in het water of in de airco zitten. Oplossing: we deden 'een dagje in the mall' haha, very amerikaans van ons. Het was heel grappig, want we waren heel de dag de enige toeristen. Eerst zijn we bovenop het shoppingenter gaan zwemmen in een mini waterparadijs (ik met al mijn kleren, want een bikini voelde wat naakt, de meisjes droegen daar van die lange bapakken). Na enkele uurtjes hadden we genoeg gezwommen maar we hadden nog geen zin in het klamme Bangkok dus zijn we maar naar de film gegaan :-) Airco, popcorn, meer hadden we niet nodig! Het was nekeer iets anders!

De volgende dag was het een heel blij weer zien met de meisjes en we kuierde wat door Bangkok, namen een massage (Daan nam in plaats daarvan een biertje) en brachten heel wat tijd door op onze favoriete plek van heel Bangkok: 'Nancy's home'. Spotgoedkoop en belachelijk goed eten! We waren ook getuige van de eerste regen sinds een jaar in Bangkok (iedereen opgelucht met die verkoeling). Twee dagen later vertrokken we dan naar Bali. We "sliepen" in de luchthaven en de volgende dag namen we in Bali een ferry naar de Gili islands. Dit zijn 3 kleine eilandjes voor de kust van Lombok zonder gemotoriseerd verkeer (enkel paard en kar) en met een prachtige zee (de zee zoals je ze ziet in de boekskes). Ik denk dat het geen understatement is om te zeggen dat we hier enkel geslapen, gegeten en gelachen hebben haha! Ohja, en ook een dagje gesnorkeld :-)

Na 5 dagen gingen we terug naar Bali om een vriend van Ari te ontmoeten. Omdat hij maar 1 weekend bleef, zouden we het weekend doorbrengen in Kuta (vlakbij de luchthaven). Kuta is geen aanrader (enkel plat toeristisme en feesten) maar we vonden een guesthouse met zwembad, een leuk eetplaatsje en de goedkoopste massage tot nu toe (3 euro voor een uur) en gingen ook een avondje uit, dus in groep viel dat zeker goed mee (maar 2 nachten was meer dan genoeg). Vervolgens moesten we voor 1 dag sowieso vluchten uit Bali door Nyepi. Nyepi of ook wel 'the silent day' is de dag na het Balinees nieuwjaar. Op die dag mag er niemand op straat komen (politie ziet hier op toe), mag er geen licht in je huis branden enzovoort (zodat de kwade geesten weg zouden blijven). Dit is een probleem voor backpackers want op die manier heb je ook geen eten of niks, iedereen vlucht dus die dag. Wij zouden dan naar Lombok varen om via daar naar Flores (ander eiland in Indonesie) te reizen. Tot Lombok zijn we geraakt maar af en toe zijn we iets te impulsief en deze keer had dit tot gevolg dat we 2 dagen later terug naar Bali moesten om van daaruit naar Flores te vliegen. Via Lombok zou het namelijk 2 dagen duren met de bus + boot, en die tijd haden we niet (volgende keer beter informeren), en op die manier zijn we eigenlijk 2 dagen verloren.. Maar goed! Dat kan al eens gebeuren! Terug aangekomen in Bali besloten we dan eerst Ubud te doen en dan af te sluiten met Flores. Ohja, ondertussen had een andere vriend van Ari uit Italie ons vervoegd (meer verhalen in real life over deze persoon :-) Ubud is het tegenovergestelde van Kuta, heel rustig en overal aapjes in het wild. We deden een fietstocht tussen de rijstvelden (die begon aan de voet van een super mooie vulkaan) en gingen naar de tempel in het monkey forest. Dit was een hilarische uitstap: 3 meisjes in een bos vol losgeslagen apen en onze 2 mannen die ons enkel aan het uitlachen waren. Jammer dat we hier geen video van hebben haha!

De volgende dag kwam mijn droom uit: we gingen raaaaften! Het was alles wat ik er van verwacht had en zo veel meer!! Ik heb me kapot gelachen (je moet weten dat Vale schrik heeft van alles, en wij zijn met haar gaan raften, kayakken, gaan wandelen in een bos vol apen enzovoort. Man man, genius om dat mee te maken, vooral omdat ze grumpy wordt en in het Italiaans begint te schelden als ze bang is). In ieder geval: raften willen we sowieso ooit nog eens doen! Zeker in groep is het een fantastische activiteit. Plezier en buikpijnlachen verzekerd!

Die nacht vlogen we dan naar Flores. Hier smeten Daan en ik ons in een groot avontuur: we haalde onze duik PADI! We zijn 3 dagen gaan duiken met de beste duikschool ter wereld (volgens ons en tripadvisor ;-) en hoewel ik het eerst niet helemaal vertrouwde vond ik het daarna geweldig (Daan is nog een graad erger als mij natuurlijk en is helemaal verliefd: ' Ik had nooit gedacht dat ik een andere sport zo leuk kon vinden als snowboarden'). Het is echt een andere wereld en je hebt het gevoel dat je gewichtloos door een onderwaterspace zweeft. We zagen miljoenen prachtige vissen, koraalriffen eeeeen manta's (Mantaray)! Zoek maar eens op op google :-) Verder doken we vlakbij een 3 meter langer haai! Awesome we might say!  Een ervaring uit de duizend. En nu mogen we dus tot 18m alleen gaan duiken, hoezee!

Na dit avontuur volgde het droevige afscheid en vlogen we naar Perth in Aussieland waar we tot dinsdag verblijven bij een vriendin van mijn ouders. We 'wonen' hier vlakbij de zee, maken boottochtjes op een jacht, moeten niks betalen en worden hier door de locals rondgeleid. Zelfs onze was wordt gedaan! We worden hier dus weer veel te hard verwend zoals je hoort :-)

Dinsdag vliegen we naar het iconische Sydney..

Halfway... Unbelievable! See you soon guys!

1. Eline Van Hollebeke:
    13 april 2014
    Woooow zotte verhalen!!! :-D mega jaloers! Veel herken ik deze keer. In ubud ben ik ook geweest en heb ook veel aapjes op mij gehad in de Monkey forest dus ik kan me inbeelden wat dat daar moet geweest zijn met al die vrouwen! :-D ben ook zot jaloers op uw padi bevret! Ik ben daar ooit eens aan begonnen en heb al die theorie en zelfs een duik tot -20 gedaan maar dan is mijn trommelvlies eens gesprongen en heb ik de cursus niet mogen afmaken :-( hoe leuk lijkt die bende! Echt super dat jullie toffe mensen leren kennen en ervaringen kunnen beleven samen! Geniet er super hard van want hier niet veel nieuws. :-) dikke kus en ik mis u Eva!
  2. Lieselotte:
    16 april 2014
    Weet je wat ik zo geweldig vind? Dat tussen de regels door, voortdurend een intens gelukkige Eva te lezen is. Ik ben zo blij voor je. Momenteel zit ik in de luchthaven van NY Jonas op te wachten, na drie weekjes in Florida te hebben vertoeft. En weet je, hoe fijn ik het ook had, ik miste Jonas en geniette daardoor niet honderd procent van vaN de ervaring. Ik ben zO blij voor je :-)
  3. Katrien:
    16 april 2014
    Missing you guys, sorry still sunny in Perth x
  4. Eli:
    18 april 2014
    Can you meet us halfway?
    Gemis!!
  5. Viona:
    21 april 2014
    Zware chillers! Ik wist niet dat je zo hard kon chillen in het leven ;-). Zaaaalig. Kusjes uit Brussel.
  6. Asje:
    17 mei 2014
    Tijd voor een nieuw blogbericht met foto's vind ik!!! BIJNA TERUG! lovies